here I go again

va underbart glad jag är just nu! det är för att:

1. jag har äntligen hittat ett sällskap till konserten imorron! linn, min räddare i nöden, min diamant bland plaststenarna, min toa på stan, min katt bland hermelinerna! :) det ska bli jätteskoj! och, kanske mathias kommer med iaf... haha, vilken röra. från lycka till panik till lessenhet till jättelycka!

2. jag har fått 500 kronor till i min hink-insamling! alltså ligger där 700 kronor nu! tack alla snälla givare! keep on giving! eller som lisa ekdahl sjunger i min favvolåtav henne: ge det om du kan. mer text ur den kommer längre ner.

3. ikväll ska jag mysa med min lilla anna!

det var nog alla siffror jag kommer på nu. jag hoppas även få träffa johanna, tomas
och den lille benjamin denna helgen!

idag köpte jag en bok som jag börjat läsa. den heter "hångla mer!- en bok om att ge sig hän av klas hallberg"
bara titeln gör en ju på gott humör, och den är riktigt rolig att läsa. och intressant. och förhoppningsvis blir jag lite klokare och får hångla mer. shit va bra!


"När en oförtjänad föraktad söker skydd
När nån ropar kom och ge en krympling stöd
När en tröstare gråter för vatten
och en hungrande ber dig om bröd








Ge det om du kan
Ge det om du kan
Ge det om du kan


För allt vi får är lite utmätt tid
Våra öron, våra kroppar, våra händer,
våra munnar, vår tilltro och vår tillit
och de ljus som lyser upp våra ansikten
den lilla tid vi fått"




lyssna på hela låten och tänk till!


med glada hälsningar
karin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0