en vegetarisk stelopererad orm

nu ska jag skriva ett nytt inlägg, har vart så lat de senaste dagarna så ujujuj. idag har jag jobbat på min djuphäftade stolsrygg, det är en del pill, men det är skoj! och förhoppningsvis blir den rätt snygg när den är klar också.

tog en sväng på candela också, såklart! tisdag är ju candeladag! köpte några jättefina kaffekoppar som jag såklart behövde, en finfin duk och en liten tryckt bonad med fåglar och tvätt i ett träd i gul-orange-brun färgskala. och så köpte jag en pocketbok, men när jag kom till kassan berättade den söta flickan där att det var 3 böcker för 5 kronor, så då var jag ju tvungen att gå och välja två till som jag egentligen inte ville ha. hittade tillslut en som hette "Avsnoppad", en bok från 1995 men som har ett otroligt fult 80-talsomslag, som tydligen handlar om en man som ligger inne på sjukhus för att operera ut sina visdomständer, men som blir förväxlad med nån annan och när han vaknar har de istället opererat om honom till kvinna. hmm. man undrar ju lite i sitt stilla sinne om inte dessa två operationer borde ske på vitt skilda ställen i sjukhuset? menmen, vem är jag att ifrågasätta. jag ska naturligtvis komma med en uppföljning här i bloggen angående denna mycket intressanta bok. är det nån som är sugen på att läsa den efter mej kan vi säkert ordna det med. jag menar, ett sånt tillfälle kommer ju inte varje dag!

för övrigt känner jag mej lite ensam idag, och jag är förbaskat trött på den envisa huvudvärken som förföljer mej alltför ofta! men, snart är det sängen och imorron är en annan dag! hoppas på besök till helgen med, av min kära kusin, det vore skoj! och, just det, om ni vill skicka post hit till mitt nya place kan ni bara fråga så får ni adressen. då blir jag så glad!

leve gladpopen!


med halvsnoriga hälsningar
karin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0