22


100 kronor till har ramlat in i hinken! bravo! men än behövs det mer om det ska bli nåt skethus av!

här är länken om ni glömt av! :
http://www.svenskakyrkan.se/vatten/index.html#/insamling/LFQ1


idag när jag åkte tåg satt jag på ett sånt där tre-mittemot-tre-säte med bord emellan. längst in mot fönstret satt en ung tjej och hennes mamma (gissar att det var deras relation..), de var av utländskt urspung. detta är inte min starka sida att avgöra, men jag kan tro att de var från iran till exempel. de hade iaf sjalar och sånt på sina huvuden. vi vilket fall, de satt där mittemot varandra, och rätt som det är börjar det rulla tårar ner för mammans kinder. sakta och lugnt. och om det finns nån typ av männskor, för att dela in folk i fack, som kan se sådär genomsorgsna och bedrövade, men samtidigt värdiga ut så är det just den här typen av kvinnor. som man kan se på tv ibland när deras söner har dött i nån attack eller nåt bombanfall. jag kunde knappt se på henne, jag var så nära att börja gråta själv. detta hände ett par gånger under tiden jag satt bredvid dem på tåget. jag hade så många olika teorier i mitt huvud om varför hon grät, men jag vet inte vad som var den egentliga anledningen. jag vet bara att det berörde mej in i det innersta. tänk va folk bär på olika erfarenheter. bara det att tvingas lämna sitt hemland och bosätta sig i ett helt nytt land, med en helt ny kultur, som man inte förstår sig på...


har just talat med min käre bror i telefon, har fått en liten resume av skidresan i helgen. ingen skadad! det var härligt att höra!


" i can´t liiiive, if living is without yooou..."
det är jag och timo nu.


jag är mys-sugen.


godnatt alla fina goa.

med tankefyllda hälsningar
karin


Kommentarer
Postat av: Mathias

Du skriver rätt fantastiskt min vän. Det var ett bra inlägg. Cred till dig för det.

2009-03-02 @ 15:13:36
Postat av: Svenska kyrkan

Hej Karin



Vad roligt att du skriver flera inlägg om fastekampanjen och för din insamling. Tack!



Mvh

Carl Johan Magnusson, representant för Svenska kyrkans fastekampanj 2009

2009-03-08 @ 14:08:04
URL: http://merkaptan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0