bomschackalack

helgen hemma på bygden var trevlig. på fredagen träffade jag brorsan på stan lite, vi letade dataväska. det gav inget resultat. vi var på maxi också, det var skojigt! sen åkte vi hem , och jag och anna blev unga på nytt genom ett besök på tonår. våra fantastiska sångröster gjorde säkert lika stor succe uppe hos magnhild och christina som nere hos oss. "för det var grabbarna från eken, det var grabbar med kulör, det var grabbarna som var på ett sjuhelvetes humör!"det gjordes fantastisk musik förr..
 
i lördags dammsög jag mitt lilla hus, och sen kom kalle dit och vi gjorde flygande jakob! gött blev det, och pappa kom och käkade med. sen slappade vi vid tv:n resten av dagen, och friida och jonas kom förbi också en sväng. sen fixade vi till oss lite och for till torp och carl och miriams place. jag var nog den mest engagerade tittaren av melodifestivalfinalen, som försökte tagga upp de andra. men det mest intressanta var ju ändå att petra medes klyfta mellan brösten satt snett. oh my! jag och jonas har nog aldrig vart så rörande överens förut!
det var helt klart en trevlig kväll, vi spelade åsnespelet som var oerhört tankekrävande, och de sista timmarna sjönk nivån såklart och vi sjöng lite allsång och pratade strunt. 

igår, söndag sov jag länge. kom upp tillsut och tog en sväng i pappas vrålåk till jobbet där jag fick pratat lite med anette och emelie. det var skoj! blir nog en del jobb där i sommar.
jag åkte hem och käkade rotmos och sen latade jag mej mest tills kalle kom och lyckades äntligen installera krångel-msn på min dator. packade och for med far in till stan och tog tåget som vanligt.

kom fram med bussen, handlade på ica, spenderade opassande långt tid framför datorn, dessutom diskuterandes opassande ämnen. somnade till slut, sov illa, och vaknade upp till en ny vacker dag! :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0