ocshlo

nu är jag i oslo och hälsar på elin! det är skoj, jag trivs väldigt fint fast jag fattar i stort sett ingen norska. jag anlände igårkväll vid halv tio och idag hade vi  en go sovmorron. det snöade en del när vi gick upp, men vi käkade frulle och tog oss ner till city. där lallade vi runt på karl johan och kom upp till slottet lagom tills det var vaktavlösning! det var spännande, mycke vändande på fötter och vapen innan det hela var avklarat. denna upplevelse födde många frågor i våra små huvuden, till exempel hur länge står de där och fryser i sträck? hur mycke får de egentligen försvara sig om nån skulle göra nåt slags anfall? ett par av dessa spörsmål fick vi löst efter att vi knallat gatan ner igen, köpt varm choklad och en kaka på seven eleven och åkt hem igen till brattlikollen. google och wikipedia, vad vore världen utan er? vi läste om kungafamiljen och gjorde nutidsfrågetest och låg rätt bra till. sen åt vi tacos, det var riktigt gott! vi konstaterdae att tacos kanske inte alls är dålig första dejten- mat, det är väl lika bra att visa sina sidor redan från början? kan man inte hantera en taco borde ju ens eventuella blivande få reda på det. så ska det låta var sämre än på länge, bara dåliga artister och dåliga låtar. vi såg en lite romantisk film och sen dess har vi bara legat i den stoora sängen och talat om livet och lyssnat på underbara magnus och letat potentiella pojkvänner...
livet är allt bra fint ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0