pappegojja

igår var det soligt och vårigt hela dagen här, det var så fint! jag som hade sovit liite för lite var ändå rätt pigg och alert. jag handlade och lagade fiskgratäng och duschade och sopade. jag hade tvingat mej själv till ett tillfälligt datorförbud för att få nåt vettigt gjort och kunna lägga mej tidigt. det gjorde jag mycket riktigt, klockan tio. jag sov dock dåligt, drömde hemska saker om hot och död. har sett lika pigg ut som en björn i mitten av ideperioden hela dagen idag. så, det är tacken man får när man tar sig i kragen... pust!

idag har jag jobbat på flitigt med min djuphäftade rygg och är snart klar. jag har fått veta att nästa sak jag ska göra blir ett kundjobb, så jag är riktigt taggad, det ska bli så skoj! snyggt tyg som tusan är det också. åtta stolar ska kläs om, jag ska iaf göra fyra av dem. spännande!
i eftermiddag ska jag nog ta en sväng på candela, och sen ska jag efter lite käk hemma gå till annika och hjälpa till/ sepå när hon bakar kaka till imorron. den ska hon bju på i sin klass, för hon fyller år. 

imorron blir det fördelsedagsfika på syster yster, enligt vår tradition som vi startade när jag fyllde år.
det knallar på, och nu lyser solen här ute igen!

ha det gott!

Kommentarer
Postat av: din tokfia

vad glad jag blev i dag när det låg ett kort i mitt fack, med snyggaste motivet!:) Tack! hoppas de är bra me dig! puss

2009-03-10 @ 17:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0