se och hör

har just insett att det var firefox AK som var dem jättesöta körtjejen bredvid hello saferide i lördags! nu börjar poletterna trilla ner! de klurar ihop sig i alla möjliga kombinationer, de där artisterna!

lyssnar nu på det vackra mästerverket älskat ivor med 50 hertz! det var längesen! inte så vackert, och definifivt inget mästerverk egentligen, men lite minnen framkallar den allt! "du och jag är som bajs och kiss och vi kämpar mot ett troll, du är rund, du är rund, du är rund som en boll..."

nog med nostalgi. igår var jag med resten av elevrådet på skolan iväg till en annan del av tibro där vi provsmakade dryckerna ur en ny kaffeautomat till skolan. eller, jag drack fyra muggar varm choklad, eftersom jag inte dricker kaffe. det är en otroligt känslig grej det här med kaffe! det ska vara på ett visst sätt, inte för dyrt och inte för billigt, inte för starkt och inte för svagt, inte blaskigt och inte sumpigt och allt möjligt. det är nästan heligt. vi är ute på minerat område som tänker byta ut den gamla, otroligt långsamma trotjänaren där kaffet kostar en krona, och inte tar den  vilka kronor som helst! vilka den tar är också helt oklart, men om man slår till den samtidigt som man stoppar i myntet är chansen större att man får kaffe. kaffedrickarna på skolan kan knepen, det är ett som är sant! tänk att då helt plötsligt få kaffe ur en maskin som alltid funkar? tänk att kanske behöva betala två kronor? förändringar är läskigt.

idag hände en sak som gjorde mej snudd på lyrisk och livrädd på en gång. min käre bror kom hit och gav mej en födelsedagspresent, ett paket från inspiration. i den låg två böcker och ett kuvert med presentkort. det som förvånade mej först var att de hade böcker i den butiken, men så var ju inte fallet, de hade bara hamnat i samma paket. det som skapade den stora förvåningen och förvirringen var när jag öppnade kuvertet. där i låg ett presentkort på 500! det var mycke tyckte jag. jag såg nog väldigt överraskad ut, och inte blev jag mindre överraskad när där låg ett till, på 500! och ett till! och ett till! totalt 6 stycken presentkort á 500 kronor! oh my god, 3000 spänn i presentkort på inspiration! det visade sig efter att vi klurat lite att kvinnan i butiken skulle ha lagt i 6 stycken presentkort på 50 kronor vardera, men kollade troligen inte så noga... ojojoj.
ärliga som vi är, iaf min bror, kommer de komma tillbaka till butiken igen, de överflödiga...

mysig familjekväll ikväll, kalas imorron. det blir nog en bra helg denna gången med!

med finemangsiga hälsningar
karin








Kommentarer
Postat av: Magdalena

Va! Helt knasigt med presentkorten!

2009-03-07 @ 13:47:01
URL: http://muumaggan.blogg.se/
Postat av: Anna

shit, duktigt att ni gick tillbaka me presentkortet. men jag vet inte om jag hade vart ärlig om det vart jag! haha.. vi får pratas någon dag i veckan, det var så mysigt senast:) hoppas du haft en bra helg! puss

2009-03-08 @ 14:08:40
Postat av: Elin

Skönt att det finns någon annan i världen som inte heller dricker kaffe. Varm choklad is the shit.



Haha, skönt att någon av er är ärliga, men synd för presentkorten ;)

2009-03-08 @ 15:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0